F Nem, mert akristus ezekel aszavaival nem rekeszti ki a külsö képen valo imádást, hanem azt akarja mondani azal., hogy az Istent lélekben és szivel kel imadni. és hogy ezek nélkül atöbi haszontalanok, ugyan ezért is szükséges hogy a pasztorok meg magyarázák ahiveknek a Ceremoniákot, meg értetven vélek, hogy a külsö Ceremoniák avégre rendeltettek., hogy belsö képen emelyük fel szivünket az Istenhez,

K Az a külsö képen valo pompa, azok adrága. és ékes oltári öltözetek, drága ezüst mivek, mind ezek nem ellenkezneké az Evangyéliumi együgyüségel.?

F Nem azokban áll az Évangyéliumi együgyüség. hanem az alázatoságban, a szegény szivüségben., aközönségesen valo öltözetben. avilági hejában valoságok meg vetésében, mind ezek meg egyezhetnek atemplom béli ékeségel., akristus azt. meg ditsérte, hogy drága keneteket öntöttek lábaira., és jóvá hagyá hogy ha a földnek gazdagságit az ö szolgálattyára szentelik. tsak a szivet is néki szentellyék

K Az elsö saeculumokban mitsoda szokást tartot az Anyaszent egy ház az ilyenek felöl?

F A három elsö saeculumokban az Anyaszent egyház igen nagy üldözésekben lévén, atemplomokban semmi ékeségeket nem tehetet, mivel nyilván valo gyülekezetet nem tarthatot, de mihelyt az üldöztetések meg szüntenek. templomokot épitettenek, és azokot a Keresztyen Császárok nagy drágán fel ékesitették. mely tselekedeteket. az Anyaszent egy ház mindenkor nagy buzgoságoknak tartotta.

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 726)


Előző oldal | Következő oldal