botsáttya néki, erre valo nézve el kel hinni hogy meg botsáttya azokot a vétkeket. a melyekben a beteg találkozik,, és a melyekért igazán töredelmeségel vagyon, de az Anyaszent egy ház arol nem végezet hogy ha tsak abotsánando vétket botsáttyaé meg vagy a halálost is. a theologusok sem egyeznek meg ez iránt, szent károly. azt tanittya hogy mindenikét.
K Mivel hogy szent Jakab azt mondgya. hogy ez a szenttség meg gyogyittya a beteget, miért mondod tehát hogy egéséget ugy ád atestnek. ha szükséges aléleknek?
F noha szent Jakab nem ilyen formában mondgya is, mind azon által. természet szerént lehet azt ugy mondani. mivel a szenttségek ami hasznunkra lévén rendeltetve, atesti egéség anyiban hasznos, a menyiben szükséges az üdveségre
K Az utolso kenet szükségesé tellyeségel abetegnek.?
F Nem., mert a nélkül is lehet üdvezülni, de magunknak roszat kivánnánk, az Istent is meg bántanok, hogy ha szán szándékal meg fosztanok magunkot olyan nagy hasznoktol. a melyeket ád eza szenttség
K Mitsoda készülettel kel azt fel venni.?
F Erös hittel, penitentzia tarto elmével, büneiért valo töredelmeségel., és magát az Isten akarattya alá valo ajánlásal.
K szükségesé elsöben apenitentzia tartásnak szenttségihez járulni, minek elötte az utolso kenetet fel vegyék?
F Igen is jó. és hasznos hogy ha ameg lehet
K szükségesé hogy ha lehet a viaticumot az utolso kenet elött fel venni?
F Az Anya szent egy ház régi szokása szerént az elött az utolso kenetet adták fel elöször. azután a viaticumot, mindenüt igy tarta ez a szokás az egész Romai Anyaszent
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 614)