szerént a kereszten valo válttságunkra. Manicheus volna az olyan aki azt merné mondani hogy az Isten Fia nem a maga valoságos testét adta ahalálra, hanem tsak figuráját, vagy bélyegét.
Az Apostoloktol fogvást a mái napig az egész Anyaszent egy ház mindenkor hitte. hogy a kristus teste valoságal jelen vagyon az áldozatban. és hogy a hiveknek osztogattatik valoságosan., erröl pedig világosabban nem lehet szolni, valamint aszent Atyák irtanak ez iránt. az elsö saeculumokban.
K Mit értesz a kenyér, és a bór szinén, mivel. azt mondád. hogy az alat vagyon akristus?
F Értem azt. a mit az Érzékenység érezhet, vagy láthat, a kenyérben. és a borban.. ugy mint annak szinét, formáját. izét
K Mikor akristus az Eucharistiában vagyon, nintsené ót már kenyér. és bór?
F ót már nintsen se kenyér, se bór. egyéb ót nem marad tsak a mit a szem lát,, ugy mint a szine. a formája. és az ize.
K Hová lészen tehát akenyér. és a bór.?
F A kenyér akristus valoságos testivé változik. és abór valoságos vérivé.
K Miképen nevezik ezt a változást.?
F Transubstántiátionak
K Ez a szó. vagy terminus. régié az Anyaszent egyházban?
F Sokal régieb mint sem gondollyák., de akár minémü régi légyen, a bizonyos hogy a mit ez a szó tészen azt az Anyaszent egy ház mindenkor hitte. holot az transubstantiátionak. és ajelen valo lételnek tanitását az Apostoloktol vettük. mindenkor is ebben az értelemben értették akristus szavait.
K szabadé illyen uj terminusokot hozni az Anyaszent egy házban.?
F Az Anyaszent egy háznak szabad, hogy jobban
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 536)