szerént nem végez az olyan dolgokrol a melyeken meg nem egyeznek a szent Atyák, mert olyankor atraditio nem lévén se oly bizonyos, se egyaránsu. azert nem is tekintik ugy mint Isteni, vagy Apostoli traditiot, ez is az oka. hogy sok féle kérdések támadnak a theologusok közöt, a mellyek jol lehet ahit ágazattyát nem tekéntik
K Mit kellesék tselekedni az olyan dologban amelyröl semit nem végezet az Anyaszent egy ház., és a melyen meg nem egyeznek a theologusok?
F olyankor szabad az olyannak értelmét választani a melyik leg igazabnak láttzik lenni. de kettöre kel vigyázni. elöször. hogy ha az Anyaszent egy ház arrol találna vegezni, ahoz a végezéshez kel hajolni, masodszor meg kel abékeséget azokal tartani kik azon dolog iránt más értelemben vannak, mivel egy keresztyének nintsen semmi drágáb mint a felebaráti szeretet. A szükséges dologban egyeség legyen., a kétségesben szabadság, de a felebaráti szeretetet meg kel tartani mind egyikében mind amásikában.
6 Articulus. A hitnek szükséges voltárol
K Szükségesé ahit az üdveségre?
F Igen is szükséges, mivel nem lehet üdvezülni hogy ha azt nem hiszik. a mit az Anyaszent egyház tanit és hiszen.
K szükségesé hogy mindenik a hivek közül. tudgya közönségesen mind azt valamit az Anyaszent egyház hiszen és tanit.
F szükséges hogy mindenik a hivek közül higye közönségesen mind azt valamit az Anyaszent egyház hiszen. és hogy annak némely fö részeit meg tanullya. különösön.
K Mellyek azok a fö részek melyeket kel tudni és hinni különösön minden keresztyénnek.?
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 341)