a Bárány menyegzöjének. alakadalom vendégséginek. agyönyörüség patakának, és az ur örömének.
Az Isten és akristus országának. mert abban az életben valo boldogság a, hogy a kristus Isten. s’ember lévén, tellyeségel valo ura mind azoknak kik az égben vagynak, minden örömel engedelmeskedik néki, a szenteknek, az Istennel. es a kristusal egy akarattyok vagyon
2. Mert a szenteknek addig tellyes boldogságok nem lészen, valamég akristus egész gyözedelmet nem veszen minden ellenségin. a mely tsak világ végin lesz meg.
A Menyeknek országának. mert az égben vagyon helyheztetve ez az ország. és mind azok kik azt lakják. királyok, mivel a kristusnak örökös társai, akoron magokon és ateremtet állatokon tellyes birodalmok lészen.
A Bárány menyegzöjének, mert akor tellyesedik bé a szent szövettség melyet tett a kristus az Istennek Báránnya az Anyaszent egy házal., ugyan akor is egyesülnek meg a szentek a kristusal., ugy anyira hogy mind egyek lesznek véle.
A gyönyörüség patakának. és az ur örömének. Mert a szentek böségel valo gyönyörüségben lesznek akoron., és azö örömök tekélletes és meg valtozhatatlan leszen.
K Minek nevezi azirás azt a helyt, ahol. az örök életnek gyönyörüségivel élnek.?
F Menynek, Paraditsomnak, szent városnak, új jérusalemnek.
Menynek. mert az irás ugy adgya elönkben a menyet, mint az Isten Ditsöségének lako helyét. és azt mondgya, hogy oda akristusnak kel bé vinni a szenteket
Paraditsomnak, az az. gyönyörüség helyének,
Szent városnak, új jérusálemnek. Mert a város, és a jérusálemi templom, ahol az elött fénylet az Isten Ditsösége.
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 300)