a Calvinistak ezt magok meg vallyák. a hitröl valo vallás tételekben., és ha valamely protestans pásztor találkoznék. is, aki ezt a successiot meg bizonyithatná.. amint is találkozhatnék Angliában., de annak ellene mondottanak., a midön el hagyták az elöttök valojoknak tanitását
K Hát a Görögök el válások ellen mit lehet mondani.?
F Azt könyü meg mutatni. hogy azok. akik közüllök. el váltanak a romai Anyaszent egy háztol. a kristusnak igazán valo Anyaszent egy házatol váltanak meg. tsak az idöt visgállyuk meg, a melyben a két Anyaszent egy ház egyeségben volt, a bizonyos hogy abban a Görögök a pápát az Anyaszent egy ház fejének üsmérték lenni. e ki tettzik a hét elsö közönséges Conciliumokbol., a melyekben mindenek elsönek üsmerték lenni, photius. maga aki kezdé az egyenetlenséget, ezt meg vallotta, a lugdunumi. és a Florenciai közönséges gyülésben a melyekben. a Görögökel valo meg egyezésröl volt avégezés, azokban magok a görögök. az elsöséget meg vallották. a Constancinápolyi Anyaszent egy ház. soha sem tulajdonitotta magának az elsöséget. hanem amásodik rendet aromai után., még azt is tsak a negyedik saeculumban nyeré meg nagy nehezen. el lehetet tehát akor is mondani hogy a pápa láthato feje az Anyaszent egyháznak és hogy roma közepe az egyeségnek, valamint ezt szent Iréneus a lugdunumi püspök mondgya. a ki születet görög lévén. a második saeculumban élt. hogy ha pedig az Anyaszent egy ház aki apápát láthato fejének üsmérte lenni, igazán valo Anyaszent egy ház volt a nyolcz elsö saeculumokban; mindenkoron az is lészen a mint már ezt meg bizonyitottuk., ebböl következik hogy aki el válik attol az Anyaszent egy háztol. a ki fejének üsméri a pápát, az, avaloságos Anyaszent egyháztol válik el. és sysmathicus. tehát a nap keletiek akik attol el váltak sysmaticusok..
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 256)