volna el terjedve az egész világra, és hogy nem Apostoli let volna, ezt a reformátorok magok sem tagadgyák., azt sem tagadhattyák. hogy az Anyaszent egyház. a ki fejének üsméri lenni a pápát. ne lett volna igazán valo Anyaszent egyház. a hat elsö saeculumokban., ezt magok meg vallyák, tehát akor is igazán valo volt a midön tölle meg váltak, mivel az Anyaszent egyháznak mindenkor egyaránsunak kel lenni, mert a kristus azt meg igérte. és mindenkoron, egynek, szentnek., közönségesnek, és Apostolinak kel lenni.
2 imé meg más felelet. a melyet nem lehet tagadni:
A protestánsok. minek elötte el váltanak volna, a Constancinápolyi symbolumot ugy mondották valamint mások, a mely azt mondgya, hiszem hogy az Anyaszent egyház egy, szent, közönséges, és Apostoli,. meg vallották tehát azt, hogy volt akor avilágon olyan Anyaszent egyház a melyre illik ez a négy bélyeg. el is hagyták azt az Anyaszent egyházat, az akár mitsodás volt, mivel aromai Anyaszent egy házat el hagyván. semmi más féle társaságal meg nem egyeztenek. ezt Calvinus maga meg valya. aprotestansok hogy jóbb szint adhasanak az Anyaszent egyháztol valo meg válásoknak. azt mondgyák hogy az Anyaszent egy ház. meg romlására valo nézve szükséges volt hogy az Isten rend kivül valo embereket támaszon. kik az Anyaszent egyházat fel álittsák, és helyre hozák. ugyan ezt hija szent Agoston olyan káromkodásnak, amely ellenkezik a kristus igéretivel. aki világosan mondgya. hogy minden nap az Anyaszent egy házal lészen világ végiig.
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 253)