hitét meg változtatná., ugy nyilvánságosan ki tettzenék. hogy a pokol kapui diadalmat vettek rajta.,

Meg láttyuk ezekböl másodszor., hogy a kristus ugy tekénteti az Apostolival az Anyaszent egyhazra világ végiig valo gondviselésit. mint mindenhatoságának erejét, mindenkor véle is leszen. soha el nem hadgya., Én veletek vagyok, a kinek minden hatalom adatot a földön, és menyben. minden napon., nem kel attol félni. hogy legyen tsak. egy nap, tsak egy szem pillantás. a melyben el ne mondhasam hogy veletek vagyok világ végezetiig.

Ez az igéret nem tsak az Apostolokot tekintette tehát. hanem mind azokot kik helyekben következtenek, és következni fognak világ végiig, lészen tehát ezen igéret szerént minden idökben egy olyan Anyaszent egyház, aki tanitani, keresztelni fog, aki fent fog maradni, és akit segiteni fogja a kristus, és soha egy szem pillantásig el nem hadgya, mivel ö mindenhato lévén, bé tellyesitheti igeretét.

K Ezek az igeretek meg bizonyittyáké vilagosan, hogy az Anyaszent egyház tanitása egy az Apostolok tanitásival?

F Igen is meg, hogy ha aszent Lélek vezereli az Anyaszent egy házat., hogy ha apokol soha rajta gyözedelmet nem vehet, hogy ha akristus igérete szerént véle leszen. mindenkoron az igazságnak predikálásában. és a szenttségek ki szolgáltatásában, ebböl következik szükség képen, hogy a szenttségek mindenkor szentül fognak ki szolgáltatni az Anyaszent egy házban. hogy az igazság tisztán fog predikáltatni, tehát mindenkor azt is fogja tanitani a mire az Apostolok tanitották

K Nem következiké ebböl hogy nintsen senkiis az Anyaszent egy házban aki roszul osztogathasa ki a szenttségeket, se hogy roszat prédikálhason?

F Éppen nem következhetik, mivel ezek az igéretek közönségesen az egész Anyaszent egy házat tekéntik, és

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 238)


Előző oldal | Következő oldal