Atyám a szöllö mives., minden szöllö veszöt a mely én bennem gyümölcsöt nem hoz, el mettzi, és mindent a mely gyümölcsöt hoz, meg tisztittya. hogy több gyümölcsöt hozon, maradgyatok en bennem., és én ti bennetek, miképen a szöllö veszö nem hozhat gyümölcsöt ö magátol. hameg nem marad a szöllö töben., eképpen tisem ha én bennem nem maradtok., Én vagyok a szöllö tö, ti a szöllö veszök, aki én bennem marad, és én ö benne. a sok gyümölcsöt hoz. mert nálam nélkül semmit nem tselekedhetek. ha ki én bennem nem marad; ki vettetik mint a szöllö veszö, és meg szárad, azt öszve szedik. a tüzben vetik. és el ég.
K Miért mondod hogy akristus az igazság a melyet követnünk kel.?
F Ezt maga mondgya., Én vagyok az igazság. magát az igazságot követik tehát. a midön akristust követik.
K Miért mondod hogy akristus a mi életünk?
F Ezt maga mondgya akristus. Én vagyok az élet. szent pal is azt mondgya hogy a kristus a mi életünk. Mikor a kristus meg jelenik a ti életetek. akor ti is meg jelentek ö véle a ditsöségben.
Hogy meg lehesen ezt a mondását szent pálnak érteni, azt meg kel tudni, hogy egy keresztyénben két féle élet vagyon, atermészet szerént valo élet. amelynek kezdete az okos lélek, és a lelki élet. a melynek kezdete a kristus lelke, aki bennünk lakozik. ugyan eza lélek is tselekeszi hogy a kristus éll mi bennünk, mivel a mely lélek élteti akristust, ugyan azon éltet minket. mostanában egy keresztyenben tsak a természet szerént valo életet láttyuk. alelki élet el vagyon benne rejtve. hanem tsak az utolso napon fog a ki nyilatkoztatni.
Mind ezekre szent pál tanyit minket. a ki is azt mondgya, hogy mi akristus lelkét vettük, és hogy az az lélek bennünk lakozik. azt mondgya, hogy már nem mi élünk hanem akristus éll mi bennünk. Én élek, mondá. vagy is
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 203)