mert ötet az Isteni természetiért Istennek, vagy Isten Fiának nevezik. az emberi természetiért pedig David fianak. Emmanuelnek. (az az Isten mivelünk) akét természetnek egymásal valo meg egyesülésiért

K Mit értesz azon mikor azt mondod. akristus Isten és ember egy szers mind?

F Azt értem hogy a kristusban két természet vagyon. Isteni, és emberi természet, ami az Isteni természetet illeti, ö egy Isten az Atya. és a szent Lélek Istenel., ami az emberi természetet illeti, hasonló teste és lelke vagyon mint nékünk., és ö öröktöl fogva valo Ige. atestet fel vévén. minden nyomoruságinkot magára vette üdveségunkért. avetken. es a tudatlanságon kivül.

K Mit értesz azon hogy a kristusban mind az Isteni, mind az emberi természet meg egyezet?

F Azt értem hogy a kristusban meg egyezet mind az Isteni, mind az emberi természet esze valo elegyedés nélkül, példának okáért, atest és alélek meg egyezvén egy másal. tsak egy ember lészen meg egyezésekböl. ezen egy személyben valo meg egyezésekböl a természeteknek. a következik., hogy a ket természetnek külömbségért, azt kel némelykor mondani hogy akristus hasonlo az Istenhez, némelykor meg hogy aláb valo, valamint maga is mondgya, Az Atya és Én egyek vagyunk, ez ugy vagyon. a mi az Isteni természetet illeti, Az Atya nagyob én nálam. ezis nintsen külömben a mi az emberi természetet illeti

Ebböl az is következik, hogy az Istennek lehet tulajdonitani a kristusban a mi az embert illeti, és az embernek a mi az Istent illeti. mivel ugyan azon egy személy Isten. és ember egy szers mind, ez igy lévén el lehet mondani hogy az Isten szenvedet meg holt és fel támadot

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 151)


Előző oldal | Következő oldal