huszadik esztendejében. hogy fel épittsék Jérusalem városát. akor a sidok el hagyák, és meg tagadák akristust. azért ök is meg vettetének. erre valo nézve a romaiak ellenek menének. a várost, és a templomot el pusztiták, meg lehet látni a josef historiájában hogy mitsoda utálatoságokot tselekedtenek akor a sidok a templomban, és a tsudalkozásra méltó hogy az olta az egész világra el vannak szélyedve és hogy menyit igyekeztenek azon hogy viszá mehesenek., avárost, és a templomot meg épithesék. söt még apogány császárok is voltanak azon hogy nékik meg épitessék. a keresztyén valláshoz valo gyülölségböl. de azt soha véghez nem vihették
K Vagyoné meg más profetiája Danielnek a Messiás el jöveteléröl.?
F Vagyon. mivel ez a proféta le irta hogy az Isten miképpen mutatta meg néki a birodalmaknak egy más után valo következéseket Nabugodonozortol fogvást a Messiás el jöveteléig. a melyek ezek, a babiloniai, apersiai, a görög, és a romai birodalmak, a romai birodalom avashoz hasonlitatik, a mely mindent meg gyöz, és el ront. az ugy is volt. mert ök az egész világnak parantsoltanak, aproféta az után mondgya. hogy „ezeknek a birodalmaknak idejében az Isten más birodalmat fog támasztani. amely hasonlo lészen az égböl le eset kis köhöz. ez a birodalom maga alá veti eröszak nélkül a töb birodalmakot, és az a kis kö, oly nagy hegyé lészen, a mely bé tölti az egész földet, Az az, hogy ez az új birodalom eleinte igen kitsid lészen, de idövel az egész földre fog terjedni, és örökké fog tartani”
K Mitsoda értelme vagyon ennek a profétiának?
F Az az, értelme hogy az Isten el fogja küldeni a
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 146)